Kantoren zijn vaak ouder dan de inrichting. Denk je als pandeigenaar of huurder aan een renovatie of verbouwing, dan kan je het bestaande meubilair natuurlijk prima ‘hergebruiken’. Sterker nog, we laten je desgewenst vooraf in gedetailleerde tekeningen zien hoe ‘re-use’ past binnen de nieuwe kantooromgeving.
Er zijn tal van aanleidingen om een kantoorpand te verbouwen of renoveren. Het kan sterk verouderd zijn, de indeling voldoet niet meer aan het Arbobesluit van 7 m2 per werkplek, de brandveiligheid laat te wensen over, de data-infrastructuur klopt niet meer, et cetera.
Jouw smaak telt
Het betekent niet dat je bij renovatie ook direct aan volledig nieuw meubilair hoeft te denken. Meubilair is weliswaar trendgevoelig maar ja: als het nog aan jouw smaak voldoet! Een gemiddelde werkplek kost maar zo € 3.000 (van bureau tot opbergplek en prullenbak) dus reken de besparing uit bij 10 of een veelvoud aan werkplekken! Bureaustoelen na 7 of 8 jaar vervangen is trouwens wel verstandig.
Eerst zien, dan beslissen
Een fijne werkplek moet natuurlijk uitgangspunt zijn. Een plek met sfeer en uitstraling, het juiste klimaat, goede verlichting en voldoende opbergplekken bijvoorbeeld. Voldoet het ‘oude’ meubilair qua smaak en uitstraling, dan laten wij je op voorhand zien hoe het in jouw gerenoveerde kantooromgeving tot zijn recht komt. Kun je daarna beslissen.