Zo blijven grotere storingen uit

14 november 2025 | Nieuws

Een deur blijft hangen. Een kiep- of kantelraam tocht, omdat het raam niet goed sluit. In de pantry lekt de kraan en ruikt de gootsteen onfris. Kleine storingen groeien snel uit tot irritatie bij huurders of medewerkers en verstoren het werkritme.

Slim onderhoud voorkomt dat. Het vraagt om mensen die een gebouw door en door kennen, snel signaleren wat er speelt en direct handelen. Vaak nog voordat iets echt stuk gaat.

Van melding naar inzicht

Kantoorgebruikers melden kleine storingen zodra het werk ongemakkelijk wordt. Achter die meldingen schuilt vaak een patroon. Door meldingen te registreren ontstaat inzicht. Over installaties die gevoelig lijken te zijn. Over ruimtes die anders worden gebruikt dan gepland. Over details die aandacht vragen voordat ze uitgroeien tot grotere ingrepen. Dat inzicht maakt keuzes helder en houdt het onderhoud voorspelbaar.

Onze manier van werken

We kennen de panden waarin we werken. Onze servicemonteurs lopen vaste rondes, spreken gebruikers en leggen storingen direct vast. Ze koppelen terug wat ze zien en stemmen af wat vervolg krijgt.

Via korte lijnen tussen onze servicemonteur, huurders of pandeigenaar en opdrachtgever houden we overzicht. Zo ontstaat een ritme waarin onderhoud logisch verloopt en waarin ingrepen goed planbaar blijven.

Veel problemen lossen we direct zelf op: lekkages, raamafstelling, kraantjes, hang- en sluitwerk. Daardoor hoeft er niet meteen een specialist uit te rukken en blijven de kosten overzichtelijk. Vraagt een lekkage of defect toch de expertise van een specialist, dan koppelen we dit terug aan technisch beheer of de pandeigenaar.

Praktijkvoorbeelden

Op een kantoorverdieping geven medewerkers aan dat vergaderruimtes benauwd aanvoelen. De servicemonteur vermoedt een probleem met de ventilatie en schakelt meteen met de technisch beheerder, want we blijven van gebouwgebonden installaties af.

Op een andere locatie ontdekt de servicemonteur tijdens zijn ronde dat er water op de vensterbank ligt. Het kantelraam blijkt niet goed meer in het kozijn te vallen. Hij stelt het raam af, controleert het hang- en sluitwerk en herstelt het kitwerk rondom. De lekkage stopt en verdere schade blijft uit.

Wat goed onderhoud oplevert

Voor vastgoedeigenaren, gebouwbeheerders en huurders levert structureel onderhoud duidelijke voordelen op:

  • voorspelbare kosten
  • tevreden gebruikers
  • een pand dat verzorgd oogt en rendeert
  • helder inzicht in technische staat en het dagelijks gebruik

Help jij storingen vóór zijn?

Onze servicemonteurs spelen een sleutelrol in dit proces. Ze zien wat er gebeurt op een verdieping, herkennen patronen en weten wanneer actie nodig is. Techniek is belangrijk. Net zo belangrijk is het contact met mensen.
Herken je jezelf hierin of ken je iemand die precies zo werkt?

In de vacature allround servicemonteur lees je hoe een werkdag eruitziet en hoe je samen met collega’s storingen voor blijft.

Service & Maintenance

Overleg met één van onze specialisten

Benieuwd wat About Projects voor jouw project kan betekenen? Bel voor een afspraak of telefonisch overleg:

(036) 534 14 77

Loading...

Pin It on Pinterest

Share This