De cruciale rol van onze projectmanagers

4 november 2022 | Nieuws

Onze projectmanagers hebben een cruciale rol bij About Projects. Simpel gezegd coördineren zij alle projectmatige werkzaamheden en laten het volgens planning uitvoeren. Daar komt toch méér bij kijken. Geen dag is hetzelfde voor het projectmanagementteam. We nemen je mee op een gemiddelde werkdag van Scott, Bert, Raymond en Robert.

De één is heerlijk op tijd aanwezig, geniet in alle rust van een kop koffie en ‘rommelt wat aan’ achter zijn bureau. De anderen vallen even later binnen. De ene dag bespreken ze samen wat er speelt, doen ze inkopen en maken ze een planning. De andere dag zijn ze al vroeg op pad om een project te bezoeken of in te meten.

Alle verbouw- en renovatieprojecten komen bij Marten van de Pitte, de bedrijfsleider binnen. Hij kent de drukte, de deadlines en wie er veel of juist minder projecten in handen heeft. Minstens zo belangrijk is de geografische ligging van het project. Heeft Scott als projectmanager al de verantwoording voor een aantal projecten in de regio Rotterdam, dan is het wel zo kostenefficiënt dat een nieuwe opdracht ook bij hem wordt uitgezet. In de meeste gevallen vragen opdrachtgevers om dezelfde projectmanager. Gewoon omdat de samenwerking bevalt.

Inlevingsvermogen

Eénmaal op stap naar de opdrachtgever, het project of een afspraak met onderaannemers is inlevingsvermogen misschien wel de belangrijkste eigenschap van de projectmanagers. ‘Van 3-delig pak tot casual types en recht-door-zee bouwvakkers, we praten met iedereen’. Kennis, houding, gedrag en vooral ervaring door je in te leven maken het verschil op elk project.

Het maken en naleven van een planning is elke dag weer een belangrijk aspect van het werk. ‘Afspraak is afspraak’ is het uitgangspunt. Soms kan je als projectmanager wat flexibeler om gaan met een deel van het geplande werk, mits onderaannemers het van te voren aangeven. Het kan ook gebeuren dat een planning – deels – uitloopt. Dan nemen de vier ook hun verantwoordelijkheid en schakelen ze bij zodat het project correct wordt opgeleverd. ‘Als alles automatisch goed ging, dan hadden we geen werk’.

Duidelijkheid

Die duidelijkheid klinkt bij About Projects ook door in de vaak wekelijkse rapportages van het meer- en minderwerk. De vier houden op projectniveau alle wijzigingen en eventuele consequenties bij. Opdrachtgevers achteraf hier mee overvallen is not done.

Neem contact op

Overleg met één van onze specialisten

Benieuwd wat About Projects voor jouw project kan betekenen? Bel voor een afspraak of telefonisch overleg:

(036) 534 14 77

Loading...

Pin It on Pinterest

Share This